Prečo je dobré prísť diskutovať o parkovaní v Petržalke?

Autor: Ľuboš Kačírek | 15.10.2015 o 21:57 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  158x

Má Mestská časť Bratislava-Petržalka prijať parkovaciu politiku? To je téma, o ktorej sa teraz najviac rozpráva. Môžete sa prísť zapojiť do diskusie, ktorá sa uskutoční v utorok 20. októbra 2015 o 17.00 hod. v DK Zrkadlový háj.

V súčasnosti je asi najhorúcejšou témou Petržalčanov parkovanie, respektíve pripravované zmeny v spôsobe parkovania pre Petržalčanov a ostatných. V utorok 20. októbra o 17.00 hod. sa v Kultúrnom dome Zrkadlový háj bude konať verejná prezentácia zavedenia rezidenčného parkovania v Petržalke. Organizuje ju vedenie mestskej časti. Prečo by ste mali prísť?

O parkovacej politike, súťaži, cezpoľných bolo napísaných už mnoho článkov, niektorí moji kolegovia k problematike napísali blogy. Nikto však neuvádza, aké zmeny vlastne Petržalčanov čakajú a prečo sa má rezidenčný systém vôbec zaviesť.

Na verejnej prezentácii vedenie mestskej časti vysvetlí základný systém, priestor bude aj na otázky občanov. Koncesná zmluva je veľmi detailná a pomerne zložitá. V skratke, čo by mali Petržalčania vedieť:

  • 80 až 95 % všetkých parkovacích miest bude rezidenčných, budú teda primárne slúžiť Petržalčanom s trvalým pobytom v mestskej časti,
  • Petržalčan si môže kúpiť kartičku a bude mať prednosť pri parkovaní,
  • Kartička za prvé auto bude stáť 60,- € ročne, za druhé 90,- € ročne a za tretie 120,- € ročne,
  • Obyvatelia Petržalky bez trvalého pobytu si budú môcť kúpiť kartičku za 800,- € ročne,
  • návštevníci Petržalky budú môcť na pol hodinu využiť aj rezidenčné miesta,
  • pre ZŤP sa nič nemení,
  • naďalej bude existovať možnosť prenajať si konkrétne miesto.

Prečo je nutné schváliť rezidenčný systém parkovania?

Aspoň zopár faktov:

  • Petržalka trpí akútnym nedostatkom parkovacích miest, podľa odhadov ich chýba asi 17-tisíc miest,
  • Až tretina áut patrí ľuďom, ktorí nemajú v Petržalke trvalý pobyt a neplatia u nás dane,
  • Situácia s autami na chodníkoch a trávnikoch je neúnosná a nebezpečná,
  • Rezidenčný systém je bežným spôsobom, takto aj v západných krajinách znížili množstvo áut v uliciach,
  • Systém vygeneruje peniaze, za ktoré bude môcť mestská časť budovať nové parkovacie miesta.

Problematiku parkovania riešia na celom Slovensku, Petržalka je z mestských častí Bratislavy prvolezcom. Asi aj preto okolo parkovania toľko otázok, keďže nám chýbajú reálne praktické skúsenosti. Preto je dôležité prísť v utorok 20. októbra o 17.00 hod. do DK Zrkadlový háj a vydiskutovať si nejasnosti. My poslanci sa následne k téme vrátime 27. októbra na najbližšom zasadnutí miestneho zastupiteľstva, kde budeme rokovať o schválení Všeobecnozáväzného nariadenia (VZN), ktoré má zaviesť rezidenčné parkovanie.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.


Už ste čítali?